ریشه گیاه جنسینگ با قدمت طولانی و ظاهر عجیبش دارای فواید بسیاری است. برخی از افراد از خواص این ریشه برای چاقی یا لاغری خود استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این گیاه خواص درمانی بیشماری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره خواص جینسینگ بیشتر بدانید.

9 مورد از خواص جینسینگ 

شاید اغلب افراد با جینسینگ و خواص آن آشنا نباشند ولی برای بهره مندی از خواص این ریشه گیاهی برخی از نکات نظیر میزان مصرف و عدم تداخل با داروهای دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است برای اطلاع درباره این موضوع باید قبل از مصرف حتما با پزشک و یا مشاورین تغذیه در ارتباط باشید. برخی از خواص جینسینگ عبارتند از:

۱. ضدالتهاب قوی

این گیاه دارای مقادیر زیادی آنتی‌ اکسیدانِ طبیعی بوده و خاصیت ضدالتهابی دارد. نتیجه تحقیقاتی بر روی این ریشه نشان می‌دهد که عصاره آن دارای ترکیباتی است که نه‌ تنها جلوی بروز التهاب را می‌گیرد؛ بلکه ظرفیت آنتی‌ اکسیدان سلولی را نیز بالا می‌برد. در نتیجه مصرف آن برای اگزما فوق‌العاده است و التهاب ناشی از این بیماری را به سرعت درمان می‌بخشد.

2. بهبود عملکرد ذهنی

تحقیقات نشان می‌دهد که، جینسینگ باعث بهبود در عملکردهای ذهنی مانند حافظه و رفتار می‌شود. ترکیبات موجود در ریشه این گیاه، مثل Ginsenoside ( جینسینوساید ) و ویتامین K می‌تواند؛ شما را در برابر آسیب‌های مغزی ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. براساس مطالعه‌ای که در همین مورد بر روی ۳۰ نفر صورت گرفت؛ عملکرد ذهنی‌ شرکت‌کنندگان بعد از ۴ هفته مصرف ۲۰۰ میلی‌گرم جینسینگ آسیایی، تا حد قابل توجهی بهبود یافت.
نتیجه برخی از مطالعات نشان می‌دهد؛ مصرف این گیاه باعث ایجاد خونسردی بیشتر در حین انجام فعالیت‌های ذهنی شده که در نتیجه به بهبود محاسبات ریاضی توسط فرد مصرف کننده منجر می‌شود.

3. بهبود نعوظ مردان

درمان مشکل نعوظ و زود انزالی از خواص جنسینگ برای آقایان است. ترکیبات موجود در این گیاه از استرس اکسیداتیو (حمله‌های بیولوژیک به ارگانیسم بدن) در رگ‌های خونی جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا در حین رابطه جنسی عملکرد بهتری داشته باشند. از طرفی باعث افزایش تولید اسید نیتریک در عضلات می‌شود و جریانِ خون در اندام جنسیِ مردان را افزایش خواهد داد.
برای اطلاع از نحوه مصرف این ریشه گیاهی برای رفع این مشکل به نحوه مصرف پودر جینسینگ مراجعه کنید.

4. تقویت سیستم ایمنی بدن

بدون‌ِشک گیاه داروییِ جینسینگ، سیستم ایمنی بدن شما را قوی‌تر از قبل خواهد کرد. مطالعاتی در این زمینه بر روی افراد و بیماران سرطانی بعد از عمل صورت گرفت که در آن ۳۹ نفر از افرادی‌ که در دوره ریکاوری بعد از عمل جراحی (سرطان معده) طی مدت دو سال با ۴۰۰,۵ میلی‌گرم جینسینگ تحت درمان قرار گرفته بودند. پس از دو سال مصرف علائم بیماری کاهش یافت و تا حد زیادی سیستم ایمنی‌ این افراد تقویت شد.

5. مقابله با سرطان

جینسینگ می‌تواند در مقابله و جلوگیری از بروز بسیاری انواع سرطان‌ها به کمک‌تان بیاید. خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانیِ آن، بهترین سپر دفاعی در برابر انواع سرطان‌ها خواهد بود. چرخه سلولی به نحوی است که سلول‌ها رشد نموده و شروع به تقسیم‌شدن می‌کنند. شما با مصرف منظم این گیاه می‌توانید از تقسیم و رشد غیرطبیعیِ سلول‌ها جلوگیری کنید و در نتیجه از سرطان در امان باشید.

6. افزایش انرژی و مبارزه با خستگی

با مصرف جینسینگ دیگر کمتر حس خستگی به‌سراغ‌تان می‌آید و در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت. ریشه این گیاه دارای ترکیباتی مثل پلی‌ساکاریدها و الیگوپپتیدها است. این ترکیبات، استرس اکسیداتیو بدن را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود تا دیرتر خسته شوید و در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید. در تحقیقی که بر روی ۳۶۴ نفر از افراد نجات‌یافته از سرطان صورت گرفت؛ بعد از ۸ هفته مصرف ۲۰۰۰ میلی‌گرم از این ریشه این گیاه، افراد شرکت کننده احساس خستگی و بی‌حالیِ کمتری نسبت به گذشته داشتند.

7. لاغری و کاهش وزن

اگر قصدتان از خرید جینسینگ لاغرشدن است، باید دقت کنید که حتماً جنسینگ آسیایی یا کره‌ای خریداری کنید. زیرا این نوع از جینسینگ بر روی سوخت‌وساز کربوهیدرات تأثیر مستقیم می‌گذارد و علاوه‌بر آن اشتهای‌تان را کمتر خواهد کرد. اگر مشکل یا بیماریِ خاصی ندارید، می‌توانید ۵ یا ۶ تکه از ریشه این گیاه را داخل آب داغ بریزید و با آن چای تهیه کنید. پودر آن را هم می‌توانید به سالادها و غذاهای‌ خود اضافه کنید.

8. افزایش و بهبود اسپرم

یکی دیگر از فواید این گیاه فوق‌العاده به جز موضوع قرص جینسینگ برای چاقی، افزایش میزان اسپرم و بالا رفتنِ کیفیت آن است. مطالعات بسیار زیادی روی تأثیر این گیاه بر باروری مردان صورت گرفت که همگی تأثیرگذاریِ این ریشه جادویی بر روی اسپرم مردان را تأیید می‌کند. در طی این مطالعات، مردان پس از ۱۲ هفته مصرف منظم و روزانه ۱٫۵ گرم از جینسینگ آسیایی یا آمریکایی، شاهد افزایش و بهبود کیفیت اسپرم و احتمال باروری‌شان بودند.

9. کاهش خستگی و بهبود عملکرد ورزشی

یکی دیگر از فواید جینسینگ که بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و بدنسازان از آن بهره می‌برند، به جز بحث قرص جینسینگ برای چاقی خاصیت ضدخستگی و ریکاوری سریع‌تر با مصرف این ریشه در قبل و بعد از فعالیت ورزشی است. دقت کنید که اگر به دنبال انرژیِ بیشتر در حین ورزش هستید، باید از جینسینگ آمریکایی قبل از ورزش استفاده کنید. اگر هم دنبال ریکاوری و بدن‌درد کمتر بعد از ورزش هستید؛ بهتر است به سراغ جینسینگ آسیایی بروید.

خرید جینسینگ اصل از بوعلی دارو

چنانچه برای خرید ریشه گیاهی جنسینگ و یا پودر آن نیازمند راهنمایی و مشاوره رایگان هستید؛ کافی است به مراجع و فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مراجعه کنید. فروشگاه بوعلی دارو یکی از ارائه دهنده گان این محصول با قیمت و کیفیت عالی است. این فروشگاه با ارائه خدمات مشاوره رایگان، امکان انتخاب برای مشتریان عزیز قائل است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی خرید پودر جینسینگ چاقی کلیک کنید.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x