یکی از گیاهان مشهور مقوی و نیروزا در جهان ، جینسینگ نام دارد که به گیاه جوانی و نوش دارو نیز معروف است. این گیاه که از ریشه آن استفاده می‌شود؛ بیشتر در کشور چین رشد می‌کند. با ما همراه باشید تا در مورد جینسینگ، انواع آن، نکاتی درباره خرید و طرز تهیه و مصرف آن بدانید.

تاریخچه جینسینگ

تاریخ کشف جینسینگ، به بیش از 5000 سال پیش و در کوه‌های منچوری چین برمی‌گردد. این گیاه منحصرا توسط امپراتور چین استفاده می‌شد. و پس از به شهرت رسیدن این گیاه کوهی در کره و بعد در جهان مشهور شد. این گیاه بیشتر در جنگل های انبوه نواحی کوهستانی چین و منچوری می‌روید.
این ریشه گیاهی با ترکیب چند دارو جهت افزایش وزن به صورت معجون یا قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد .

انواع جینسینگ

جنسینگ با توجه به مدت زمان رشد به 3 دسته زیر تقسیم می‌شود. جینسینگ خام، قبل از 4 سال، جینسینگ سفید در بازه زمانی بین 4 تا 6 سال و جینسینگ قرمز، بعد از 6 سال برداشت می‌شود و بر اساس محل کشت و برداشت به 3 نوع جینسینگ کره‌ای، جینسینگ آمریکایی و جینسینگ چینی تقسیم می‌شود. در طب سنتی چینی بیش از 2000 سال است که از آن استفاده می شود و بسیاری از مردم آن را درمانی برای تمام بیماری ها می‌دانند.
تفاوت‌هایی در بین جینسینگ خام (تازه)، جینسنگ سفید کره‌ای و جینسنگ قرمز کره‌ای وجود دارد. رطوبت جینسینگ خام که از خاک استخراج می‌شود؛ حداقل 75 درصد است که، برای نگهداری طولانی مدت مناسب نیست. جینسینگ سفید یک جینسنگ خام 4 ساله پوست کنده و خشک شده است و باید رطوبت آن کمتر از 15 درصد باشد.
این نوع جینسینگ بدون اینکه تغییری در شکل اصلی خود داشته باشد؛ می تواند به سه صورت  جینسنگ مستقیم، جینسینگ نیمه منحنی و جینسنگ منحنی باشد. در نهایت، جینسینگ قرمز (رنگ صورتی مایل به قهوه ای) و دارای رطوبت 15 درصد و با آب بخار می‌شود و سپس برای نگهداری طولانی مدت تا 20 سال خشک می‌شود.

خواص جینسینگ

از خواص جینسینگ می‌توان به اشتها آور بودن، اثر مقوی و معالج روی اکثر بیماری‌ها، تب بر، رفع خستگی های جسمانی و روحی، لرزش های زمان پیری، نیرو دهنده سیستم عصبی، روماتیسم، تقویت جنسی، ضعف، کاهش قدرت توان و تمرکز، داروی کمکی در دوران نقاهت، کاهش استرس، بهتر شدن خلق و کارکرد شناختی، افزایش کارایی جسمی، تعدیل سیستم ایمنی، بهبود عملکرد قلبی عروقی، دیابت، سرطان، حفاظت از آسیب کبدی و موارد دیگر اشاره کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص جینسینگ می‌توانید به خواص جینسینگ مراجعه کنید.

عوارض جانبی

از آنجایی که بیشتر عوارض با دوز زیاد و مصرف طولانی مدت حاصل می شود؛ برای مصرف هر دارویی با مقدار دوز و میزان توصیه شده کاتالوگ و توصیه پزشک معالج خود توجه کنید تا دچار بیماری و عوارض جانبی شود. بی خوابی، سردرد، لرزش دست و بدن، فشارهای عصبی، حالت سرخوشی، بروز دانه های جلدی، اسهال، تحریک پذیری و اختلال در هورمون زنانه در استفاده بیش از حد از ریشه جنسینگ به وجود می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض جانبی قرص جینسینگ به عوارض قرص چاقی جینسینگ مراجعه کنید.

طریقه مصرف پودر جنسینگ و بهترین زمان مصرف جینسینگ

روش‌های مختلفی برای مصرف ریشه جینسینگ وجود دارد. برخی جینسینگ را به صورت خام، بخارپز، به صورت چای، کپسول و یا به صورت پودر تهیه و مصرف می‌‌کنند. از جینسینگ خام در غذاهایی مانند سوپ استفاده می‌شود. توجه داشته باشید اگر از پودر جنسینگ به صورت دمنوش استفاده می‌کنید؛ به هیچ عنوان نجوشانید.
جوشاندن این گیاه، سمی زا تولید می‌کند که بسیار خطرناک است. بنابراین پودر جینسینگ را با آب داغ مصرف کنید. برای افزایش بهره وری از قرص جینسینگ بهتر است قبل از غذا و به همراه وعده‌های کربوهیدارتی و پروتئینی زیاد مصرف شود. برای اطلاعات بیشتر، طریقه مصرف پودر جینسینگ را مطالعه کنید.

خرید جنسینگ و نکات مهم برای شناسایی اصل بودن کالا و قیمت آن

بوعلی دارو، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در زمینه فروش انواع گیاهان دارویی به خصوص قرص جینسینگ اصل است. در صورتی که برای خرید این قرص نیازمند راهنمایی هستید حتما برای مشاوره ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید، قرص جینسینگ برای چاقی را از فروشگاه بوعلی تهیه کنید و از قیمت آن اطلاع یابید.

برای خرید قرص جینسینگ باید به اصل یا تقلبی بودن آن توجه کنید. در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده کنید و در صورت داشتن هر گونه سوال با ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x